D-dag..

Something is rotten in Denmark, or is it?

Sitter i skrivende stund i København, på et vandrehjem kalt sleep in -heaven.. Orginalt nok..
De siste dagene nå siden sist innlegg har vært for hektiske til å få tid til å få fortalt fremgangen jeg har hatt de siste dagene..
For det første har jeg pakket, dette brukte jeg tirsdagen på, samt vasket jeg alle klærne jeg eide og ryddet å støvsuget rommet sånn at
det skulle være litt koselig å komme tilbake en gang i august. I pakkeavdelingen ble alle klær sortert i 2 bunker, den ene bunken inneholdt
alle klær og ting som skulle være med på reisen. I den andre bunken ble alle klær som skulle sendes nordover å hjem med oddleif.

Det hendte noe som er verdt å nevne siste skoledag - mandag den 15. Jeg var på klasseavsluttning for sommeren, det ble en del snakk om
turen min, og det endte regelrett med at Pål (Tha Chicken Eater) kom med utsagnet - Mas litt mer på meg, så kan det hende at
jeg blir med deg! Jeg ble med det første litt usikker på om det var en spøk, men det viste seg at Pål mente det han sa.. Så da
tok jeg iniativet og maste litt mer på han da.. Vi ble enige om at han skulle gi meg svar på kvelden eller dagen etter, da han
måtte vurdere litt.. Jeg sa - Ja jeg drar på onsdag, flott hvis du blir med.. dagen etter hadde han dsverre fått jobb en uke tidligere enn
planlagt og kunne ikke være med. Men jeg må si han skal ha 10 poeng for gøtts og spontanitet! Han sa i ettertid at han hadde vært veldig
klar til å dra! Han fåreslo faktisk at vi skulle dra neste sommer, hvis det var mulig.. Jeg velger å ta en ferie av gangen, så får vi se..

Vel, som sagt tidligere er jeg kommet vel frem til København. Jeg har reist siden klokka halv 8 i morres, ventet fra klokken 9 - 13 på Oslo S,
før jeg virkelig kunne starte min reise. Tiden ble brukt til å gå å handle på apoteket en masse utstyr som ble påkrevd av mine gode naboer Haakon og Trine..
etter at dette var vel overstått handlet jeg litt mat til reisen, vasa ferdigsmurte knekkebrød ble kjøpt i flertall, i håp om
at de holder seg spisende når nøden slår inn en gang i fremtiden. Ivertfall- jeg kom meg smertefritt til Göteborg. De sa på høytaleren at toget til
Malmø og København gikk fra spor 9 en liten halvtime etter ankomst. Det gjorde det da så inderlig, men jeg kom ikke med det..
Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ha bestillt billett på forhånd, og det var desuten fullt. Magnus blir litt rådvill og vurderer sine
muligheter. Han er veldig sulten å bestemmer seg for at hvis han virkelig skal starte å komme til en løsning på hva han skal gjøre strandet i Göteborg,
så skal han ivertfall ikke gjøre det på tom mage. Så han går inn på stasjonen å prøver å spise noe som kaltes en Sandwitch, men det smakte egentlig
ingen ting. Sånn passe missfornøyd med hele situasjonen hører jeg på høytaleren at toget til Malmö og København går om 3 minutter fra sport 12..
Magnus reagerer inpulsivt og småspringer til sport 12, og riktig nok, der står et tog som skal til København. Magnus spør med håp i stemmen om
det er plass til en stakkarslig interrailer, og det har de.. Flaks sa Severin Suveren..

Så nå har jeg kommet meg hit, til køben, jeg sitter her å ser frem til en seng å sove i på et rom delt med 13 andre mennesker. Men først skal jeg
gå opp å kjøpe meg en Charlsberg, og prøve å finne ut hvordan jeg kommer meg på nett sånn at jeg kan publisere dette innslaget.

Dagen i morgen går med på litt sightsing, og forhåpentligvis et sent tog herfra mot Munchen.. Reisen er vist bergnet til 11 timer, så hadde vært fint
å kommet seg avgårde etter 8 pm..

Skriver mer i morgen, so stay in tuch..

(PS. Fikk meg internett nå.. Men fikk dsverre bekreftet at bareiet er defekt på denne bærbaren jeg har lånt av Oddleif.. Fikk ikke start på den uten strømkontakt på Oslo S, men den funker fint med kontakt i danmark, å hvis jeg prøver å kutte strømen går den ikke over til bateriet, den bare kutter helt.. Veldig synd..)